خرید عمده عناب درجه یک از بیرجند | قیمت هر کیلوی آن

خرید عمده عناب درجه یک از بیرجند به منظور مصرف دارویی و آجیلی در سراسر کشور انجام می شود. قیمت هر کیلو عناب بیرجند را می توان از نمایندگی های معتبر فروش عناب در سراسر کشور جویا شد. خرید عناب از بیرجند به صورت مستقیم توسط عمده فروشان خشکبار و همچنین عطاری ها صورت می گیرد که این امر باعث می شود این مراکز محل مناسبی برای خرید عناب ارزان باشند.خرید عناب از بیرجند

درخت عناب

عناب یک میوه درختی زیتونی شکل می باشد که در باغات مختلف خراسان جنوبی کشت و برداشت می شود. عناب در ابتدا به رنگ سبز فسفری می باشد که بعد از رسیدن به رنگ قرمز جگری تبدیل می شود.

یکی از شایع ترین روش های تکثیر عناب استفاده از پاجوش های درخت عناب ( پاجوش به نهال هایی که به صورت خودکار در اطراف درخت عناب رشد می کند گفته می شود) می باشد؛ بدین صورت که هر ساله نهال های پاجوش شده از کنار درخت مادر کنده شده و در محل مناسبی کاشته می شود.

نهال عناب معمولا بعد از گذشت 3 الی 4 سال با توجه به شرایط آبدهی و… شروع به ثمردهی می کند. عمر مفید درخت عناب بیش از 50 سال می باشد و بیشترین میزان ثمردهی آن هم در سال های 15 تا 20 سالگی اتفاق می افتد به طوری که از هر درخت عناب در این بازه چیزی در حدود 40 کیلوگرم عناب تازه برداشت می شود.

جالب است بدانید درخت عناب بعد از گذشت چند سال از زمان کاشت آن به ارتفاعی بیش از 8 متر می رسد که به صورت کج و معوج رشد می یابد.خرید عناب از بیرجند

خرید انواع عناب بیرجند به صورت عمده

برای خرید انواع عناب بیرجند به صورت عمده از فروشندگان بزرگ آن در سراسر کشور لازم است تا انواع عناب بیرجند را بشناسید. عناب بر اساس ویژگی های ظاهری ای که دارد تقسیم بندی می شود؛ نخستین ویژگی ای که باعث تقسیم عناب به دسته های مختلف می شود اندازه و میزان چروک عناب می باشد، بدین صورت که این عامل عناب ها را به دو دسته آجیلی و دارویی تقسیم می کند.

هر چقدر که عناب چروک بیشتری داشته باشد و ریزتر باشد عناب دارویی است و عناب آجیلی عنابی است که درشت است و چروک بسیار کمی دارد.

ویژگی دیگری که باعث تقسیم بندی عناب می شود رنگ عناب است بدین صورت که این عامل عناب ها را به دو دسته روشن و جگری تقسیم می کند. عناب روشن نسبت به عناب جگری دارای سطح صاف تر، هسته بزرگ تر، و مزه ترش تر می باشد.

در نتیجه برای خرید عناب از بیرجند لازم است تا این ویژگی ها را به خوبی شناخت و با توجه به نیاز خود خرید خود را انجام داد.خرید عناب از بیرجند

قیمت هر کیلو عناب درجه یک

عناب میوه ای با خواص دارویی و درمانی فراوان است که همین امر باعث شده است این میوه منحصر به فرد به مروارید سرخ معروف باشد. افراد زیادی در سراسر کشور به دلیل همین خواص، عناب را در سبد غذایی خود قرار داده اند و از راه های مختلف آن را خریداری می کنند.

قیمت هر کیلو عناب با کیفیت و اندازه آن رابطه مستقیم دارد، لذا هر چقدر که عناب درشت تر و با کیفیت تر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود. در حال حاضر قیمت هر کیلو عناب خشک از 8 هزار تومان تا 50 هزار تومان متغییر می باشد که لازم است برای اطلاع از قیمت دقیق عناب با کارشناسان فروش عناب در تماس بود.خرید عناب از بیرجند

آیا عناب گرم است؟

عناب با توجه به این که بیشتر به صورت خشک شده موجود می باشد جزء خشکبار به حساب می آید. علاقه مندان به این میوه در کنار سایر آجیل ها آن را مورد استفاده قرار می دهند. اما سوال اینجاست که طبع عناب به چه صورت است و بهتر است در زمستان مصرف شود و یا در تابستان؟

از آن جایی که فصل برداشت عناب با شروع فصل سرما شروع می شود عمدتا افراد عناب را در پاییز و زمستان مصرف می کنند. اما جالب است بدانید عناب طبع معتدلی دارد و برای مصرف در تمام فصول سال مناسب می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما