خرید عناب | قیمت روز عناب | عناب خشک و تازه سال ۱۴۰۰

 

خرید عناب درشت  خشک و عناب تازه سال ۱۴۰۰ از طریق وب سایت اینترنتی فروش عناب کشت و صنعت آرمیس امکان پذیر می‌باشد. در این وب سایت علاوه بر خرید انواع عناب بیرجند می‌توان از قیمت روز عناب خشک در سال ۱۴۰۰ نیز مطالع شد. در ادامه مقاله به طور کامل به این موضوعات خواهیم پرداخت. لذا با ما همراه باشید.

خرید عناب

عناب محصول کدام شهر است؟

عناب یک محصول کشاورزی است که از درخت های خاردار با ارتفاع ۳ تا ۸ متر برداشت می‌شود. این محصول سازگار با شرایط آب و هوای گرم و خشک می‌باشد و در مناطق کم آب هم به خوبی رشد می‌کند.

در گذشته های دور از عناب به عنوان یک میوه دارویی استفاده می‌گشت. در حال حاضر علاوه بر مصرف دارویی به صورت آجیلی هم مورد مصرف قرار می‌گیرد.

تقریبا در تمام استان های ایران عناب قابلیت کشت را دارد. ولی از آنجایی که با شرایط آب و هوایی سخت سازگاری دارد، مردم شرق کشور که از همچین آب و هوایی برخوردار هستند، از گذشته های دور اقدام به کشت عناب کرده‌اند.

در استان خراسان جنوبی عناب در کنار زعفران و زرشک از اصلی ترین محصولات کشاورزی این منطقه به حساب می‌آید. به طوری که بیش از ۱۰ هزار خانواده مشغول به کشت عناب می‌باشند. عناب نابلس یکی از معروف ترین انواع این محصول در کشور است.

بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی به عنوان شهر عناب معروف است. چرا که سالانه در این منطقه از کشور بیش از ۷ هزار تن عناب برداشت می‌شود. به همین جهت قطب تولید عناب کشور شهر بیرجند است.

خرید عناب

فصل برداشت عناب تازه و خشک

بسیاری از افراد برای خرید عناب در پی یافتن فصل برداشت این محصول هستند تا بتوانند در فصل برداشت عناب تازه آن را با قیمت مناسب تری از کشاورزان خریداری کنند. عناب به دو حالت تازه و خشک قابل برداشت از درخت است.

حالت تازه که به صورت میوه تر است از حدود ۱۵ مرداد هر سال آماده برداشت می‌شود و تا اواخر شهریور هم ادامه دارد. لازم به ذکر است که عناب تازه فقط در این زمان مشخص شده در دسترس است. لذا چنانچه در غیر از این زمان کسی ادعای فروش عناب تازه کرد بدانید که عناب خشک را با خیس کردن به حالت تازه در می‌آورند.

از آنجایی که ماندگاری عناب تازه پایین است ( حدود ۱۰ تا ۱۴ روز) اکثر کشاورزان تمایل دارند تا عناب را به صورت خشک شده از درختان برداشت کنند.

فصل برداشت عناب خشک در بیرجند همزمان با شروع فصل خزان است (از اواسط مهر ماه) که بعد از آن عناب ها از سوی کشاورزان و کاسبان در انبارهای مخصوص نگهداری شده و به تدریج در بازار عرضه می‌شود.

خرید عناب

نحوه برداشت عناب

از آنجایی که عناب تازه میوه حساسی است. لذا برای برداشت آن باید دانه های عناب تک به تک با دست چیده شود و نمی‌توان با ضربه زدن و یا تکان دادن آن را برداشت کرد چرا که با ضربه خوردن تکه تکه و یا له می‌شود.

اما برداشت عناب خشک به دو صورت انجام می‌شود:

  • حالت اول (سنتی): در این روش به وسیله چوب های بلند به شاخه های درخت ضربه زده می‌شود. عناب ها بر روی شال هایی که از قبل بر روی زمین پهن شده می‌ریزد که اکثر کشاورزان هم از این روش استفاده می‌کنند.
  • حالت دوم (صنعتی): در این روش به وسیله شیکر های مخصوص شاخه های درخت عناب را به لرزه در می‌آورند. بر اثر لرزش شاخه ها عناب بر روی زمین می ریزد.

در ویدئوی زیر می توانید برداشت عناب به وسیله شیکر را مشاهده بفرمایید.

عناب خشک و تازه سال ۴۰۰

در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا بازار ها تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت. از این رو خرید و فروش عناب در این سال با سختی های زیادی همراه بود. چرا که همواره به خاطر این بیماری بازار ها تعطیل می‌گشت.

در آغاز سال ۴۰۰ نیز این موضوع بر بازار حاکم بود. اما تقریبا مردم زندگی کردن با کرونا را آموختند و برای خرید عناب به بازار مراجعه می‌کردند.

در سال هزار و چهارصد عناب در سطح وسیعی کشت شده است. به همین دلیل هر ساله بر تعداد باغات عناب در خراسان جنوبی افزوده می‌شود.

عناب خشک و تازه سال ۴۰۰ به مانند هر سال از سوی کشاورزان و بازاریان در بازار عرضه می‌شود و توانسته نیاز بازار به عناب را برطرف کند.

خرید عناب

قیمت روز عناب تازه در سال ۱۴۰۰

عناب تازه سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و از آنجایی که بازار ها مانند سال های قبل فعالیت نداشتند، خرید عناب تازه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش قابل توجهی داشت. لذا اکثر کشاورزان در سال نود و نه عناب را به صورت خشک شده برداشت کردند.

قیمت هر کیلو عناب تازه در سال ۹۹ به طور میانگین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان بود که با توجه به حجم معامله قیمت ها متفاوت اعلام میشد.

با توجه به فصل برداشت عناب تازه، این نوع از عناب را در سال ۱۴۰۰ می‌توان در دو ماه پایانی تابستان از بیرجند خریداری نمود. قیمت روز عناب تازه در سال ۴۰۰ از طریق وب سایت های اینترنتی به طور لحظه‌ای اعلام می‌شود.

پیش بینی می‌شود، قیمت هر کیلو عناب تازه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل افزایش ۲ تا ۳ هزار تومانی داشته باشد.

خرید عناب

قیمت عناب خشک در سال ۱۴۰۰

بازار سال ۹۹ تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته بود. به همین دلیل تغییرات قیمتی زیادی برای تمام محصولات به خصوص محصولات کشاورزی شاهد بودیم. به طوری که لازم بود هر دفعه قبل از خرید عناب یا فروش آن قیمت این محصول را استعلام گرفت.

عناب خشک در سال جاری در حجم وسیعی از سوی کشاورزان کشت شده است. با برداشت آن در مهر ماه خرید و فروش عناب خشک ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

قیمت عناب خشک در سال ۱۴۰۰ با توجه به پارامترهای از پیش تعیین شده‌ای مانند اندازه عناب، رنگ و میزان چروک آن و… مشخص می‌شود. در ادامه به طور حدودی به قیمت چند مورد از عناب های خشک شده در سال جاری می‌پردازیم.

از آنجایی که این قیمت ها حدودی است شما عزیزان می‌توانید برای دریافت قیمت روز عناب و دریافت تصاویر مربوط به هر کدام با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

قیمت عناب خشک در سال ۱۴۰۰

[toggle title=”قیمت عناب خشک در سال ۱۴۰۰” state=”open”]

  • عناب آسیابی: هر کیلو حدود ۷ هزار تومان
  • عناب دارویی: کیلویی تقریبا ۱۰ هزار تومان
  • عناب ریز(روشن): حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان به ازای هر کیلو
  • عناب ریز(جگری): تقریبا کیلویی ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان
  • عناب وسط روشن: هر کیلو حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان
  • عناب وسط جگری: هر کیلو تقریبا ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان
  • عناب مخلوط( هم روشن و هم جگری): حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان
  • عناب درشت معمولی(نوع روشن): حدوداً ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان
  • عناب درشت معمولی(نوع جگری): به طور تقریبی ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان
  • عناب مخلوط درشت معمولی و درشت درجه یک: کیلویی حدوداً ۴۲ هزار تومان
  • عناب درشت درجه ۱ روشن: هر کیلو به طور حدودی ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان
  • درشت درجه ۱ نوع جگری: تقریبا ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان
  • عناب درشت صادراتی: ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان به ازای هر کیلو
  • عناب دستچین: هر کیلو حدودا ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان

[/toggle]خرید عناب

تفاوت بین عناب جگری و عناب روشن

اگر در قیمت های اعلام شده در قسمت قبل دقت کرده باشید و نیت خرید عناب را دارید، شاید برایتان سوال پیش بیاید که منظور از عناب جگری و عناب روشن چیست؟

این دسته بندی عناب بر اساس نوع عناب هست یعنی به طور کلی دو نوع عناب داریم که نام گذاری آن بر اساس رنگ ظاهری آن انجام می‌شود.
این دو نوع عناب تفاوت هایی دارد. در ادامه به آن ها می‌پردازیم:

  • عناب جگری رنگ، قرمز تیره و عناب روشن، رنگ قرمز روشن دارد.
  • هسته عناب جگری در مقایسه به نوع روشن، ریزتر هست.
  • نوع جگری کاملا مغز پر هست و مغز سفیدی هم دارد. در حالی که عناب روشن حالت پوک شده است و مغز قهوه‌ای دارد.
  • عناب جگری چروک بیشتری از عناب روشن دارد.
  • مزه عناب جگری کاملا شیرین در حالی که عناب روشن مزه متمایل به ترش دارد.

حال با توجه با شناخت کامل انواع عناب می‌توان برای خرید عناب اقدام نمود.

خرید عناب

خرید عناب امسالی از بیرجند

برای خرید عناب امسالی لازم است تا در فصل برداشت آن اقدام نمود. بهترین محل برای خرید عناب هم شهر بیرجند و دیگر شهر های استان خراسان جنوبی می‌باشد. چرا که مهد تولید عناب هستند و قیمت این محصول در این شهر ها در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

خرید عناب سال ۱۴۰۰ را می‌توان به صورت اینترنتی هم انجام داد. چرا که در این نوع از خرید بسیاری از هزینه ها حذف می‌شود. از این رو می‌توان بدون واسطه یا با حداقل واسطه عناب را تهیه نمود.

عناب امسالی از پارسالی را فقط از روی بو و مزه آن می‌توان تشخیص داد. به طوری که عناب پارسالی بوی کهنگی می‌دهد. لذا در هنگام خرید عناب به معتبر بودن سایت و شرکت عرضه کننده این محصول دقت کافی را داشته باشید.

خرید عناب

قیمت روز عناب در مشهد

مشهد به واسطه نزدیک بودن به استان خراسان جنوبی توانسته یکی از بازارهای اصلی برای فروش عناب و دیگر محصولات کشاورزی استان خراسان جنوبی باشد. در مشهد فروشگاه ها و مغازه های بسیار زیادی برای فروش انواع عناب بیرجند وجود دارد که می‌توان از این محل ها برای خرید عناب اقدام نمود.

قیمت روز عناب در مشهد را می‌توان از طریق همین فروشگاه ها جویا شد. لازم به ذکر است که قیمت عناب در مشهد در مقایسه با بیرجند اندکی گران‌تر است. دلیل آن هزینه های حمل و نقل و وجود واسطه ها در این بین می‌باشد.

خرید عناب

خرید عمده عناب از بازار مشهد

یکی از بازارهایی که می‌توان به صورت عمده برای خرید عناب از آن اقدام نمود، بازار مشهد است. مشهد یک شهر توریستی و پر جمعیت می‌بشد. لذا فروش تمام محصولات در این شهر به صورت عمده و جزئی انجام می‌شود.

برای خرید عمده عناب از بازار مشهد لازم است تا به این شهر سفر کرد و یا از طریق سایت شرکت های عرضه کننده عناب واقع در مشهد برای خرید عناب اقدام نمود.

بازار مولوی و بازار مصلی در مشهد از اصلی ترین بازار های عمده فروشی عناب به حساب می‌آیند. همچنین از عمده فروشان بازار رضا نیز می‌توان برای تامین عمده عناب اقدام نمود.

عمده فروشی های عناب در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ محل های زیادی برای خرید عناب وجود دارد. از این رو می‌توان با مراجعه به آنها عناب را به صورت عمده خریداری نمود.

عمده فروشی ها عناب در سرایر کشور آماده فروش عناب در سال جدید هستند. می‌توان با مراجعه به این محل ها انواع عناب را خریداری نمود.

برخی از عمده فروشی های عناب در سال ۴۰۰ به شرح زیر هستند:

  • بازار بیرجند
  • بازر عمده فروشی در مشهد
  • بازار مولوی در تهران
  • بازار عمده فروشی در شیراز
  • بازار بزرگ تبریز
  • وب سایت های اینترنتی پخش عمده عناب
  • شرکت های توزیع کننده عناب
  • کشاورزان و باغداران

خرید عناب

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما