فروش انواع عناب درشت اجیلی

فروش انواع عناب درشت اجیلی با نازلترین قیمت توسط کشت و صنعت آرمیس انجام می شود که برای خرید عناب بیرجند از ریز تا درشت می توانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت قرار داده شده است با مشاورین فروش ما تماس بگیرید و عناب مد نظر خود را سفارش دهید.عناب درشت اجیلی

عناب اجیلی چیست؟

عناب یک محصول درختی است که وقتی از باغ برداشت می شود به صورت کاملاً مخلوط می باشد یعنی اینکه عناب های ریز و درشت در کل عناب ها باهم قاطی هستند و اینگونه نیست که یک درخت فقط عناب ریز بدهد و یا یک درخت فقط عناب درشت بدهد بلکه تمام نمونه های عناب از نظر اندازه در عناب های برداشت شده از یک درخت موجود است.

عناب ها بر اساس  اندازه ای که دارند نامگذاری می‌شوند و در بازار از آنها با اسم خاصی یاد می‌شود و هدف این کار آن است که وقتی گفته می شود مثلاً عناب فلان، تمام مردم بدون اینکه آن را ببینند متوجه بشوند که چه نوع عنابی مدنظر است.

این نامگذاری عناب بر اساس نحوه استفاده و مصرف آن نیز انجام می‌شود به عنوان مثال وقتی یک عناب برای مصرف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد به آن نمونه عناب، عناب دارویی گفته می شود.

در بازار عرف است که به عناب های درشت و درجه یک، عناب آجیلی گفته می‌شود و دلیل این نامگذاری هم این است که این نمونه از عناب ها به صورت اجیلی مورد مصرف قرار می‌گیرد لذا منظور از عناب اجیلی همان عناب های درشت است.عناب درشت اجیلی

برداشت عناب درشت درجه یک

در خراسان جنوبی باغات زیادی برای عناب وجود دارد چرا که کشاورزان این منطقه با توجه به سازگاری عناب با شرایط آب و هوایی استان خراسان جنوبی از گذشته های بسیار دور این محصول را به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی خود انتخاب کردند.

برداشت عناب در خراسان جنوبی به صورت خشک شده از مهرماه شروع می شود یعنی با آغاز پاییز فصل برداشت عناب خشک نیز شروع می شود.

اندازه عناب های برداشت شده با توجه به میزان آبیاری نوع درخت آب و هوای منطقه ای که درخت در آنجا کشت شده است نوع کود دهی و غیره متغیر است و اینگونه نیست که تمام درختان عناب های با اندازه ی کسانی به عمل بیاورند.

معمولاً عناب های درشت درجه یک از درختانی برداشت می‌شود که میزان آبیاری مناسبی برای آن انجام شده است و همچنین کود دهی و هرس مناسبی داشته‌اند.عناب درشت اجیلی

فروش انواع عناب درشت اجیلی

بعد از اینکه عناب برداشت شد فروشنده های مختلف این محصول آن را بر اساس اندازه توسط الک های مخصوص سورت بندی می‌کنند که از ریز تا درشت موجود می باشد.

هر چقدر عناب درشت تر باشد قیمتش بیشتر خواهد بود و به آن عناب اجیلی گفته می شود لذا عناب های درشت اجیلی جزو گرانترین عناب ها می باشند.

فروش انواع عناب درشت اجیلی در بازارهای عمده فروش این محصول در بیرجند مشهد و تهران از رونق بسیار بالایی برخوردار است و با نزدیک شدن به عید نوروز تقاضا برای عناب درشت اجیلی افزایش می یابد که مردم این نوع عناب را در کنار سایر خشکبار به صورت آجیل مورد استفاده قرار می‌دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما