قیمت عناب خشک بیرجند

قیمت عناب خشک بیرجند به چه عواملی بستگی دارد؟ تفاوت قیمت عناب خشک درجه یک در بیرجند با قیمت آن در سایر شهر ها چقدر است؟
در این مقاله سعی شده است به صورت کامل به این سوالات پاسخ داده شود لذا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.قیمت عناب خشک بیرجند

در ابتدا به میوه عناب به صورت مختصر آشنا می شویم.

میوه عناب (Jujube fruit)

میوه عناب یکی از مفید ترین میوه ها به شمار می رود. که در طب اسلامی و مکاتب طب سنتی ایران و حتی سایر کشور ها برای کمک به درمان انواع بیماری ها بسیار مفید است.عناب علاوه بر مصرف آجیلی و تغذیه ای به عنوان یک میوه دارویی نیز شناخته می شود.

درخت عناب در سراسر جهان کشت می شود که عمده کشت آن در کشور هایی نظیر ایران، هند، چین و… انجام می شود. درخت عناب دارای ارتفاع بالایی می باشد که به صورت کج و معوج رشد کرده است. و دارای خار هایی به مانند خار های موجود در تنه برخی از گل ها در شاخه های خود می باشد.

درخت عناب با شرایط آب و هوایی سخت به خوبی سازگار است. از این رو با توجه به آب و هوای گرم و خشک خراسان جنوبی مردمان این خطه از گذشته های دور رو به کشت آن آورده اند.قیمت عناب خشک بیرجند

خشک کردن عناب

عناب در ابتدا به صورت تازه می باشد که ماندگاری بسیار پایینی دارد؛ از این رو کشاورزان برای افزایش ماندگاری عناب رو به خشک کردن آن آورده اند.

عناب بعد از خشک شدن چروکیده می شود و وزن آن هم در مقایسه به حالت تازه کاهش می یابد. کشاورزان عمدتا برای خشک کردن عناب از دو روش استفاده می کنند که عبارتند از:

  1. چیدن عناب در حالت نیمه خشک و پهن کردن آن در مقابل نور خورشید تا سریع تر خشک شود.
  2. رها کردن عناب بر روی درخت تا به صورت کامل خشک شود. این روش که اکثر کشاورزان هم از این روش استفاده می کنند مناسب تر از روش اول است. در این روش عناب به صورت طبیعی و بدن دخالت انسان خشک می شود که باعث می شود عناب مغز کافی را به خود بگیرد. عناب حاصل از این نوع خشک کردن دارای طعم بهتری از روش اول می باشد.قیمت عناب خشک بیرجند

تولید و فروش عناب خشک مرغوب

تولید عناب خشک مرغوب بستگی به پارامتر های زیادی دارد که هر چقدر این عوامل بهتر انجام شود نتیجه حاصل عناب مرغوب تری خواهد بود.

برخی از این عوامل عبارتند از:

  • خاک: خاکی که درخت عناب در آن کشت می شود یکی از مهمترین پارامتر های تولید عناب مرغوب می باشد. هر چقدر که خاک حاصلخیز تر باشد نتیجه بدست آمده بهتر خواهد بود.
  • آب: بدون شک مهمترین عامل در تولید عناب مرغوب میزان آبیاری آن می باشد. هر چقدر که بازه زمانی آبیاری درخت عناب کوتاه باشد عناب حاصل شده درشت تر و مرغوب تر خواهد بود.
  • نحوه رسیدگی: رسیدگی کردن به درخت عناب( حرص کردن، سم پاشی کردن و… ) نیز از دیگر عوامل موثر در مرغوبیت عناب است که هر چقدر رسیدگی بهتری انجام شود عناب مرغوب تر خواهد بود.
  • و…قیمت عناب خشک بیرجند

بازار عناب تهران و مشهد

شهر های تهران و مشهد از اصلی ترین بازار های فروش تمام محصولات به حساب می آیند.

تهران به دلیل پایتخت بودنش و مشهد به دلیل توریستی بودنش این امکان را می دهند که هر محصول را در بازار های این شهر ها به فروش رساند. خرید عناب نیز به مانند سایر محصولات در این بازار ها هم به صورت عمده و هم به صورت جزئی انجام می رسد.

علاوه بر این در این بازار ها عناب به دو صورت فله ای و بسته بندی فروخته می شود که حالت اول مرسوم تر است.

در تهران بازار هایی نظیر بازار بزرگ تهران، بازار مولوی، بازارچه تجریش و… و در مشهد بازار مصلی و دیگر بازار ها عناب را به صورت جزئی و عمده به فروش می رسانند. بازار مشهد به نوعی اصلی ترین بازار برای فروش عناب به حساب می آید.

قیمت عناب خشک بیرجند

قیمت عناب خشک بیرجند نسبت به سایر محصولات کشاورزی نظیر زرشک و پسته تغییرات زیادی ندارد.

قیمت عناب خشک بیرجند به پارامترهای متعددی وابسته است که برخی از آن ها عبارتند از:

  • اندازه عناب
  • کیفیت عناب
  • رنگ عناب
  • یکدست بودن بار عناب
  • هزینه های حمل و نقل
  • دلالان
  • میزان تقاضا بازار
  • میزان تولید عناب
  • حجم خرید عناب
  • و…

قیمت عناب خشک بیرجند با توجه به پارامتر های بالا از 6 هزار تومان تا 38 هزار تومان متغییر است. لازم به ذکر است این قیمت ها در فروش عمده عناب محاسبه می شود که در فروش جزئی بالطبع افزایش خواهد یافت. قیمت عناب خشک بیرجند

خرید و فروش اینترنتی عناب

فضای مجازی و اینترنت این فرصت را به ما می دهد تا مشکلات خرید سنتی را نداشته باشیم. در این روش به راحتی و در کمترین زمان می توان خرید خود را انجام داد.

خرید و فروش اینترنتی عناب نیز در سال های اخیر رونق بالایی گرفته است و وب سایت های زیادی این خدمات را ارائه می کنند.

این نوع از خرید و فروش دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. که در مقالات مختلفی به آن پرداخته ایم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما