بازار خرید عناب درجه یک درشت

عناب میوه ای است قرمز رنگ که امروزه با آشنایی بیشتر مردم نسبت به خواص بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در مصارف گوناگون از جمله تهیه دمنوش ها و شربت ها و چای و …. کاربرد دارد ، علاوه بر این یک میوه دارویی نیز شناخته شده است و در عطاری ها به صورت پودر شده به عرضه و فروش می رسند که در ادامه به معرفی عناب درجه یک درشت و ویژگی ها و فوایدش خواهیم پرداخت.

بازار خرید عناب درجه یک درشت

عناب درجه یک درشت چه ویژگی هایی دارد؟

عناب درجه یک درشت چه ویژگی هایی دارد؟ عناب همانطور که گفته شد یک میوه سرشار از خاصیت بوده و کمتر کسی یافت می شود که نام این میوه را نشنیده و زادگاه تولیدش در ایران را نداند اما باید گفت که این میوه در شرایط آب و هوایی گرم و یا کوهستانی رشد مناسبی داشته و به حالت خشک شده آن خرما گفته می شود اما در این بین به معرفی انواع عناب و ویژگی هایش خواهیم پرداخت.

عناب درشت و خوب عنابی است که صاف و فاقد چروک بوده و گوشتی است و رنگ عناب درجه یک قرمز رو به تیرگی می باشد، همچنین عناب مزه شیرین و ملسی دارد و رنگ داخل آن زرد می باشد و فاقد هر گونه کرم زدگی و پوسیدگی است .پس از خرید عناب که بسیار خشک  بوده و یا خام می باشد پرهیز کرده چرا که عناب مرغوبی نبوده و تا حدودی خاصیت خود را از دست داده است و بیشتر وزن را هسته اش تشکیل می دهد.

معروفترین عناب متعلق به خراسان جنوبی و شهرستان هایش به ویژه بیرجند و سربیشه می باشد، درخت عناب شبیه به درخت سنجد است و در مقابل سرما و گرما مقاومت زیادی از خود نشان می دهد، گل های درخت عناب زرد رنگ هستند که تمامی آن ها تبدیل به میوه نمی شوند آن هم در شرایطی که از لحاظ محیطی و آب و هوایی در شرایط دشواری قرار بگیرد. فصل برداشت این میوه اواسط مرداد تا اواسط شهریور ماه می باشد.

خواص عناب عبارتند از: آرام کننده اعصاب و روان، درمان کم خونه، بی خوابی، کاهش فشار خونه، ضد سرطان، درمان سرماخوردگی، تقویت معده و طحال و….

قیمت روز عناب درجه یک درشت در بازار

قیمت روز عناب درجه یک درشت در بازار قیمت عناب امروز و با نوسان لحظه ای قیمت ها ثابت نبوده و نمی توان قیمت یکسانی برای این میوه در نظر گرفت اما عناب های درشت در مقایسه با عناب های دیگر، قیمت بالاتری دارد چرا که کیفیت و مرغوبیت بیشتری نسبت به سایر انواع عناب ها داشته و با مراجعه به فروشگاه های معتبر اینترنتی و عمده فروشی ها و عطاری ها می توان خریدی مطمئن را انجام داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما