عناب درشت | قیمت عناب درشت | خرید مرغوب ترین عناب

عناب درشت (Coarse jujube) یکی از مرغوب ترین نمونه های عناب است که برای مصرف آجیلی مناسب ترین نوع عناب به شمار می رود چرا که در این نوع استفاده، هر چقدر عناب بزرگ تر باشد مشتری پسندی بهتری دارد؛ لازم به ذکر است که همین موضوع باعث شده قیمت عناب درشت بیرجند در مقایسه با سایر عناب ها گرانتر باشد.عناب درشت

عناب درشت بیرجند (Birjand coarse jujube)

استان خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند، مرکز عناب در ایران به شمار می رود به طوری که بیش از 95 درصد عناب تولید در ایران مختص خراسان جنوبی است.

در بیرجند و سایر شهرستان های استان خراسان انواع عناب کشت می شود که کیفیت ها و مرغوبیت های متفاوتی دارند.

این تفاوت در مرغوبیت عناب ها بستگی به شرایط مختلفی از جمله موارد زیر دارد:

  • میزان آبیاری درخت عناب
  • نوع و کیزان کود دهی
  • نوع آب (شیرین و یا شور)
  • نوع درخت
  • شرایط آب و هوایی منطقه کشت شده
  • و…
عناب در هنگام برداشت به صورت مخلوط (ریز و درشت با هم) است چرا که در یک درخت هم عناب ریز وجود دارد و هم عناب درشت و در هنگام برداشت با هم مخلوط می شوند.

از آنجایی که مشتریان و مصرف کنندگان عناب سایز خاصی از آن را مد نظر دارند، کشاورزان و کاسبان عناب این محصول را به وسیله الک های مخصوص سورت و سایز بندی می کنند.

هر چقدر که عناب بزرگ تر باشد مشتری پسندی بهتری دارد و قیمت آن نیز بیشتر می شود از این رو عناب درشت بیرجند بهترین نوع عناب برای مصرف کنندگان می باشد.عناب درشت

قیمت عناب درجه 1 درشت

همانطور که در قسمت قبل گفته شد عناب بعد از سایز بندی های مختلف در بازار عرضه می شود.
اما به راستی عناب چگونه قیمت گذاری می شود؟

برای قیمت گذاری عناب 3 فاکتور اصلی درنظر گرفته می شود هر چند عوامل دیگری در قیمت عناب تاثیر گذار هستند اما این سه مورد بیشترین تاثیر را در قیمت انواع عناب دارند که به شرح زیر هستند:

  1. میزان چروک و یا صافی عناب: اصلی ترین فاکتور در تعیین قیمت انواع عناب میزان چروک عناب است چرا که اگر یک نوع عناب درشت هم باشد ولی چروکیده باشد، قیمت آن به اندازه عناب دارویی خواهد بود.
  2. نوع عناب: عناب بر اساس رنگ به دو نوع جگری و روشن تقسیم می شود که در مقالات مختلفی به این دسته بندی پرداخته شد؛ عناب جگری به دلیل کیفیت بهتر قیمت بیشتری دارد.
  3. اندازه عناب: سومین عامل مهم در تعیین قیمت عناب بیرجند سایز آن می باشد به صورتی هر چقدر عناب ریز تر باشد ارزان تر است و بالعکس.عناب درشت

پس متوجه شدیم بر خلاف تصور عموم اصلی ترین عامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده عناب اندازه آن نیست بلکه میزان چروک عناب نقش اصلی را در قیمت این محصول ایفا می کند.

قیمت عناب درشت درجه یک و به طور کلی انواع عناب دارای تغییرات زیادی است که از اعلام قیمت در اینجا خود داری می شود.

ما در شرکت آرمیس عناب را بر اساس میزان چروک، رنگ و اندازه به 10 نمونه مختلف تقسیم می کنیم لذا برای اطلاع از قیمت روز عناب و دریافت ویدئو های مربوط به هر کدام با ما در تماس باشید.
عناب درشت

خرید مرغوب ترین نوع عناب از بیرجند

عناب در استان های مختلفی از کشور کشت می شود اما از نظر کیفیت و مرغوبیت بهترین نوع عناب مختص بیرجند است.

در بازار بیرجند انواع عناب در بالاترین کیفیت به فوش می رسد که می توان برای خرید عمده عناب درشت و یا دیگر سایز های عناب از طریق بازار عمده فروشی این شهر اقدام نمود چرا که قیمت های عناب در بازار بیرجند مناسب تر از سایر شهر های ایران است.

برای خرید مرغوب ترین نوع عناب از بیرجند می توان از طریق وب سایت های اینترنتی فروش انواع عناب بیرجند اقدام نمود که سایت کشت و صنعت آرمیس یکی از سایت های معتبر در زمینه فروش عناب بیرجند می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما