قیمت عناب در بازار | قیمت هر یک کیلوی آن

قیمت عناب درشت  در بازار با توجه به کیفیت و سایز آن بسیار متغیر است. همچنین برای خرید این محصول، حجم هم در تعیین قیمت بسیار اثرگذار می باشد. این بدان معناست که قیمت هر یک کیلوی آن با قیمت یک تن، بسیار متفاوت است.قیمت عناب در بازار

عناب(Jujube)

عناب، میوه ای مرطوب و معتدل، با ظاهری شبیه انجیر و خرما می باشد که بیش از ۱۰,۰۰۰ سال است در خراسان جنوبی (southern Khorasan)، به عنوان اولین تولیدکننده عناب در ایران و جهان، کشت می شود. این میوه استفاده های فراونی در طب سنتی کشور دارد.

عناب پیوندی از درختانی با ارتفاع حدود ۳ تا ۸ متر برداشت می شود و در حال حاضر سه کشور چین، افغانستان و ایران اصلی ترین تولید کنندگان این محصول در دنیا هستند.

اکثرا عناب برای مصارف دارویی استفاده می شود که خواص بسیار زیادی از این محصولوجود دارد که در ادامه به برخی از خواص عناب اشاره خواهد شد.

عناب آرمیس

خواص عناب(Properties of jujube)

خواص عناب امروزه بر همگان روشن شده است و بسیاری از افراد به قصد استفاده از خواص دارویی و درمانی زیاد عناب، آن را در سبد غذایی خود جای داده اند.

از استفاده های درمانی میوه عناب تازه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمان بی خوابی
  • سلامت استخوان ها
  • کاهش استرس و اضطراب
  • مقابله با سرطان
  • درمان یبوست
  • نفخ و سایر مشکلات گوارشی
  • کنترل فشار خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش وزن
  • تصفیه خون
  • پیشگیری از بیماری های کبد
  • و موارد بی شمار دیگر
عناب به دو صورت تازه و خشک موجود است که عناب تازه (Fresh jujube) طعمی شبیه به سیب شیرین و عناب خشک (Dried jujube)، مزه ایی شبیه به خرما دارد.

از نظر علم تغذیه، عناب حاوی مواد زیر می باشد:

  • تیامین
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • سدیم
  • آهن
  • ریبوفلاوین
  • نیاسین
  • و بسیاری خواص مفید دیگر

میوه عناب را در منطقه های مختلف با نام هایی مانند خرما کره ای، خرما چینی، خرما هندی و خرما قرمز نیز می شناسند.

خواص عناب(Properties of jujube)

تفاوت کیفیت عناب ایرانی با عناب خارجی

یکی از با کیفیت ترین انواع عناب یا مروارید سرخ در شهرستان های مختلفی از استان خراسان جنوبی تولید و در بازارهای داخلی عرضه می شود. تولیدی های مازاد این شهرستان ها نیز به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

درخت عناب با خاک های اسیدی و با رطوبت زیاد رابطه خوبی ندارد. همچنین وجود گچ و ترکیبات آهکی در خاک، باعث خراب شدن میوه و در نهایت خشک شدن درخت می گردد. پس با توجه به موارد یاد شده، می توان گفت که محصول ایرانی از کیفیت فوق العاده برخوردار می باشد. چرا مه از کودهای شیمیایی هم، شاید به مقدار اندک جهت آفت استفاده گردد.

با این حال انواع خارجی عناب که ممکن است حتی کیفیت پایین تری داشته باشند و در بازار مشاهده شوند. در تولید عناب خارجی، مطمئنا از کودهای شیمیایی و سموم مختلف برای درشت شدن میوه استفاده می گردد که این مواد باعث ایجاد عوارضی می گردند.

شاید بتوان گفت تفاوت اصلی عناب های خارجی و داخلی، اختلاف قیمت های آن می باشد و محصولات خارجی به دلیل قیمت های پایین تر، خریداران خاص خود را دارند.

تفاوت کیفیت عناب ایرانی با عناب خارجی

بهترین بازار عناب خشک

از آن جا که بخش عمده ای از عناب خشک و تازه ی موجود در بازار، از محصولات استان خراسان جنوبی می باشد، بهترین بازار خرید و فروش عناب در کشور را نیز به خود اختصاص داده است. نمایندگی های زیادی در کشور به صورت حضوری و اینترنتی، به فروش محصولات عناب این استان می پردازند.

استان خراسان جنوبی به عنوان قطب کشت و پرورش عناب در ایران است که بهترین نوع محصولات را در کیفیت های مختلف به بازار داخل و حتی خارج از کشور ارائه می نماید.

به دلیل کیفیت بسیار بالای عناب های تولید شده در کشور، استفاده از روش های تبلیغاتی مناسب و تکنولوژی های جدید فرآوری، می تواند موجب شود محصولات کشور ما نیز به صورت گسترده تر در بازارهای خارجی به عنوان یک برند مطرح شناخته شوند و درآمد بیشتری را عاید کشور نمایند.

بهترین بازار عناب خشک

خرید عناب تازه درجه یک

قیمت عناب در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟ قیمت هر کیلو عناب خشک در بازار چقدر است؟ اینها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. برای جویا شدن از قیمت روز عناب (Jujube) و قیمت عمده عناب با ما همراه باشید.

مراکز فروش عمده و جزئی عناب و سایر خشکبار، برای راضی نگه داشتن مشتریان خود، همواره به دنبال مرکز خریدی هستند که محصولات تازه و باکیفیت را ارائه دهد.
از آن جا که تولید عناب به شکل گسترده ای در استان خراسان جنوبی جنوبی، انجام می پذیرند و استان های زیادی در کشور، امکان مراجعه ی حضوری ندارند، نمایندگی های بزرگی در شهر های بزرگ کشور وجود دارند که سفارش مردم را ثبت و توسط مراکز توزیع برای آنها ارسال می کنند.

ثبت سفارش اینترنتی هم یکی از راه های دیگر خرید عناب تازه درجه یک، از شهر های مختلف کشور می باشد. بتابراین عزیزانی که مایل به خرید عناب و آگاهی از قیمت روز عناب مورد نظر خود هستند، می توانند با مراجعه به سایت مجموعه عنابستون به نشانی anabeston.ir، محصول مورد نظر خود را بررسی نموده و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

خرید عناب تازه درجه یک

قیمت هر کیلو عناب خشک در بازار

قیمت هر کیلو عناب خشک در بازار، با توجه به اندازه و کیفیت عناب متفاوت است که فروشندگان در بازارهای مختلف انواع عناب را عرضه می کنند تا مردم بتوانند با توجه به نیاز خود عناب را خریداری کنند. با مراجعه به مراکز فروش خشکبار می توان این میوه را خریداری و از آن استفاده نمود. قیمت عناب در بازار به نوع خرید و کیفیت محصول بستگی دارد.

طبق آخرین قیمت های مصوب اعلام شده، قیمت هر کیلو عناب خشک در بازار در حدود ۱۵۰۰۰ تومان تا ۱۳۵۰۰۰ تومان بوده است، لازم به ذکر است قیمت عناب در بازار، بستگی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت، ریز و درشتی عناب دارد. قیمت عناب در بازار از سوی فروشندگان و تاجران بزرگ عناب تعیین می شود.

برخی از قیمت های اعلام شده انواع عناب از سوی بازار در سال جاری به شرح زیر می باشد:

[toggle title=”قیمت هر کیلو عناب خشک” state=”open”]

  • عناب دارویی: هر کیلو حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان
  • عناب ریز روشن: هر کیلو حدود ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان
  • عناب ریز جگری: هر کیلو حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان
  • عناب متوسط: کیلویی حدودا ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان
  • عناب مخلوط(ریز و درشت با هم): کیلویی حدودا ۳۰ هزار تومان
  • عناب درشت روشن کد ۱۲۱: هر کیلو حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان
  • عناب درشت جگری کد ۱۲۲: هر کیلو حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان
  • عناب درشت کد ۱۲۳: هر کیلو حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان
  • عناب درشت درجه یک روشن: هر کیلو حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان
  • عناب درشت درجه یک جگری: کیلویی حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان
  • عناب درشت صادراتی: هر کیلو حدود ۹۵ تا ۹۹ هزار تومان
  • عناب دست چین ممتاز: هر کیلو حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزر تومان

[/toggle]

جهت دریافت عکس و فیلم از هر نمونه از عناب، می توانید با کارشناسان فروش مجموعه عنابستون در ارتباط باشید.

قیمت هر کیلو عناب خشک در بازار

قیمت هر کیلو عناب تازه در بازار

برای کسانی که به تازگی از خواص بسیار زیاد عناب آگاهی پیدا کرده اند و می خواهند برای یک بار هم که شده تاثیر آن را بر روند درمان یا سلامتی بدن امتحان کنند، پرسش های متفاوتی ممکن است تاکنون به وجود آمده باشد. از جمله این که:

  1. در شهرهای مختلف عناب کیلویی چند است؟
  2. چگونه می توان از قيمت عناب در تهران و  سایر شهر های کشور آگاهی پیدا کرد؟
  3. قیمت عناب تازه در تهران با قیمت عناب تازه بیرجند چقدر اختلاف قیمت دارد؟
  4. قیمت هر کیلو عناب تازه در بازار با عناب خشک چقدر اختلاف دارد؟

در این مطلب قصد داریم بطور مفصل این سوالات را بررسی کنیم. از آنجا هزینه های حمل و نقل و رساندن عناب به مشتری، روی قیمت تمام شده ی این محصول برای او تاثیر می گذارد، تعیین قیمت ثابتی برای این محصول کار ساده ای نیست.

هم اکنون قیمت روز عناب تازه برای هر کیلوگرم حدود ۳۰ هزار تومان قابل خریداری است. در حالی که عناب خشک شده ی درجه یک با قیمت هایی تا حدود ۹۰,۰۰۰ نیز وجود دارند. به طور خلاصه، کیفیت محصول از اهمیت زیادی برای تعیین قیمت آن تاثیر دارد.

قیمت هر کیلو عناب تازه در بازار

قیمت عناب در بازار بیرجند با بازار تهران چقدر تفاوت دارد؟

اصلی ترین بازار عناب بعد از بیرجند را شهر تهران دارد و بیشترین معاملات برای این محصول هم بعد از بیرجند در شهر تهران ثبت شده است.

قیمت عناب در بازار تهران گرانتر از قیمت آن در بازار بیرجند است.
دلایل این امر عبارتند از:

  1. هزینه های حمل و نقل
  2. وجود واسطه ها
  3. سود کاسبان
  4. و…

حدودا چیزی در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد عناب ها در تهران گرانتر نسبت به بیرجند هستند.

با مراجعه به بازار ها مولوی و بازار بزرگ تهران مبتوانید از قیمت روز عناب در بازار بیرجند مطلع شوید و با قیمت هایی که در بالا بیان شد مقایسه کنید.قیمت روز عناب

مرجع فروش عناب در بیرجند

بیرجند از اصلی ترین مراکز خرید و فروش میوه تازه و خشک عناب در کشور به شمار می رود و دلیل آن ها تولید بیشترین عناب کشور در این منطقه است.

به طور کلی شهر بیرجند هم به شهر عناب معروف شده است و عناب های این منطقه کیفیت بسیار بالایی در ایران دارد.

در شهر های مختلف ایران قیمت عناب متفاوت است چرا که در این شهر ها عناب تولید نمی شود و به ناچار باید این محصول را از بیرجند خریداری کنند.

بازار بیرجند در تمام ایام سال در دسترس هست و با توجه به ماندگاری بالای عناب خشک در این متطقه همیشه می توان عناب را خریداری کرد.

به طور قطع اصلی ترین مرجع برای خرید عناب استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند است چرا که بیش از ۷ هزار تن عناب در این منطقه هر ساله برداشت می شود.

8

    • سلام
      بله کلیه مجوز های لازم رو داریم
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید
      بستگی داره برای کدوم کشور بخواید

  1. باسلام وتشکر از اطلاعاتی که دادید متاسفانه در نزدیکی تهران بما عناب تازه دادند که ما بعدا فهمیدیم از سایت شما عناب در فصل تابستان تاره آن می‌رسد خیلی ممنون از شما

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما