قیمت عناب در سال ۱۴۰۱ | خرید آن از بیرجند

قیمت عناب در سال ۱۴۰۱ چقدر شده است؟ میزان افزایش قیمت نسبت به سال ۱۴۰۰ چند تومان است؟ زمان مناسب برای خرید عمده عناب در سال جدید کی هست؟ اینها بخشی از سوالاتی است که تصمیم داریم در این مقاله به طور کامل به آنها بپردازیم لذا با ما همراه باشید.قیمت عناب سال ۱۴۰۱

بررسی بازار عناب در سالی که گذشت

عناب تازه یک محصول کشاورزی است که هر ساله در آغاز پاییز به صورت خشک از درختان برداشت می‌شود و علت اینکه این محصول به صورت خشک شده برداشت می‌شود آن است که در حالت خشک ماندگاری بسیار بالایی دارد.

در سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۰ عناب اوضاع مساعدی نداشت و دلیل آن هم این بود که کیفیت عناب های برداشت شده در این سال به شدت پایین بود.

خشک سالی های بسیار زیاد و همچنین تابستان گرم ۱۴۰۰ باعث شده بود که غناب برداشت شده در این سال بسیار چروک باشد و عناب های درشت نیز در این سال بسیار کم برداشت شد.

با توجه به اینکه کیفیت عناب در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ پایین آمده بود این موضوع سبب شده بود که بازار عناب نیز اوضاع بسیار مناسبی نداشته باشد به طوریکه خرید و فروش ها به شدت پایین آمده بود.

بازار عناب در ابتدای فصل برداشت در سال ۱۴۰۰ به نسبت خوب بود و خرید و فروش هایی انجام می‌شود اما با گذشت یکی دو ماه از فصل برداشت عناب بازار به شدت افت کرد.

در اواخر سال ۱۴۰۰ و با نزدیک شدن به عید نوروز نیز انتظار میرفت بازار ها بهتر شود اما تفاوت چندانی نکرد و به طور کلی اوضاع بازار عناب در سال ۱۴۰۰ نامساعد بود.قیمت عناب سال ۱۴۰۱

قیمت عناب در سال ۱۴۰۰ چند بود؟

با وجود اینکه کیفیت عناب برداشت شده در سال ۱۴۰۰ پایین بود اما قیمتش نسبت به سال قبل تر یعنی ۹۹ به شدت افزایش یافت.

افزایش قیمت عناب بیشتر برای عناب های درشت بود چراکه عناب درشت در سال ۱۴۰۰ کم برداشت شد و این موضوع سبب شده بود که قیمت این نمونه از عناب افزایش پیدا کند.

در ابتدای فصل برداشت عناب در سال ۱۴۰۰ قیمت عناب کمی متعادل بود اما با فاصله گرفتن از فصل برداشت قیمت عناب ها بسیار گرانتر شد به طوری که به ازای هر کیلو بیش از ۲۰ هزار تومان شاهد افزایش قیمت بودیم.

عناب های دارویی در سال ۱۴۰۰ قیمتی در حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان داشتند و عناب های ریز چه از نوع جگری و چه از نوع روشن قیمتی در حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان را تجربه کردند.

عناب های متوسط و مخلوط نیز قیمتی در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان داشتند.

قیمت عناب های درشت در سال ۱۴۰۰ از حدود ۴۵ هزار تومان شروع می شد و برای عناب های درشت درجه یک به ۹۰ و ۹۵ هزار تومان هم رسید و عناب های دستچین در این سال قیمتی در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان داشتند.قیمت عناب سال ۱۴۰۱

قیمت عناب در سال ۱۴۰۱

در حال حاضر سال ۱۴۰۰ تمام شده و سال ۱۴۰۱ شروع شده است و در این قسمت تصمیم داریم در رابطه با قیمت انواع عناب در سال ۴۰۱ صحبت کنیم.

قیمت هر کیلو عناب در ابتدای سال ۱۴۰۱ دقیقاً همان قیمت‌های اعلام شده در قسمت قبل و برای سال ۱۴۰۰ است چرا که در ابتدای سال ۱۴۰۱ عناب های موجود برای فصل گذشته و برداشت در پاییز سال ۱۴۰۰ میباشد لذا قیمت‌ها دقیقاً همان قیمت‌های سال قبل است.

فصل برداشت عناب تازه در سال ۱۴۰۱ از اوایل مرداد ماه در باغات مختلف استان خراسان جنوبی شروع می شود و حدود یک تا یک و نیم ماه نیز ادامه دارد که قیمت هر کیلو عناب تازه در حدود ۳۰ هزار تومان می باشد.

اما برداشت عناب خشک در سال ۱۴۰۱ از اوایل مهرماه شروع می‌شود و عمده عناب در این فصل از سال برداشت شده و روانه بازارها می‌شود.

طبیعی است با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت های کاشت و نگهداری عناب قیمت میوه عناب خشک نیز افزایش داشته باشد.

با توجه به اینکه تغییرات قیمتی همیشه وجود دارد نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای عناب در سال ۱۴۰۱ بیان کنیم و لازم است برای اطلاع از قیمت عناب در این سال در هر زمان که تصمیم به خرید گرفتید با ما در ارتباط باشید.قیمت عناب سال ۱۴۰۱

خرید عناب برداشت ۱۴۰۱ از بیرجند

با برداشت عناب سال ۱۴۰۱ و مشخص شدن قیمت‌ ها در این سال خریداران عناب اقدام به خرید عمده و یا کیلویی این محصول میکنند.

شاید برای عده ای سوال باشد که بهترین زمان برای خرید عناب بیرجند چه زمانی است؟

لازم است بدانید با توجه به اینکه برداشت عناب در ماه مهر و آبان انجام می‌شود و در نتیجه حجم زیادی از عناب ها در این زمان وارد بازار می‌شود و این موضوع سبب می‌شود که قیمت‌ ها متعادل باشد‌.

از طرفی عناب های ابتدای فصل تازگی خود را دارد و از نظر مزه و طعم نیز بهتر است.

با توجه به این دو موضوع بهترین زمان برای خرید عناب سال ۱۴۰۱ از بیرجند همان ابتدای فصل برداشت این محصول می باشد.

چنانچه تصمیم به خرید عمده و یا حتی کیلویی عناب برداشت سال ۱۴۰۱ را دارید کافی است از طریق همین سایت و ارتباط با مشاورین ما سفارش خود را به ثبت برسانید.

11

  1. سایتتون واقعا عالیه من یه بار خرید کردم واقعا راضی بودم با تشکر از شما و پشتیبانیتون

  2. سلام وقت بخیر
    ممنون از مجموعه خوبتون که اینقد محصول رو جامع و کامل توضیح می دهید

    • سلام روز بخیر
      لطف بفرمایید فرم مشاوره که در سایت قرار دارد را پر کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند

  3. با سلام. من کلی در مورد عناب از سایتتون اطلاعات بدست آوردم. امکان خرید کیلویی رو دارید؟

    • سلام وقت بخیر
      لطفا به فرم مشاوره ای که داخل سایت هست مراجعه کنید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل فرمایند

  4. سلام شرایط شما برای فروش به صورت کیلو هست یا تناژ؟
    برای فروش نقدی کار می کنید یا چکی است؟
    حداقل خرید به چه اندازه است؟

  5. برای فروش نقدی کار می کنید یا چکی است؟
    حداقل خرید به چه اندازه است؟
    برای ارسال از طریق باربری هست یا اتوبوس؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما