لیست تولید کنندگان عناب صادراتی ایران

لیست تولید کنندگان عناب صادراتی ایران به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به راحتی با این تولید کننده ها ارتباط برقرار کنیم و نمونه‌ های مختلف و مدنظر خود از این محصول را سفارش دهیم. در جای جای ایران کشاورزان مشغول به تولید عناب هستند اما کیفیت به عمل آمده در تمام ایران یکسان نمی‌باشد و در برخی از نقاط شاهد این هستیم که عناب با کیفیت تر تولید می شود و در برخی از مناطق عناب با کیفیت پایین تری تولید می شود که در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد.تولید کنندگان عناب

تولید کنندگان عناب در ایران

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد عناب در نقاط مختلفی از ایران کشت می شود یعنی اینکه سازگاری درخت عناب با اکثر آب و هوای ایران مناسب است و عناب قابلیت کشت و رشد دارد.

از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران باغ های بسیار زیادی برای عناب وجود دارد که کشاورزان مشغول به کشت و کار این محصول هستند.

خواص دارویی و خوراکی بالای این محصول باعث شده است که تقاضا برای آن از سوی بازار داخلی و همچنین بازارهای صادراتی ایران زیاد شود و همین موضوع باعث شده است که کشاورزان همیشه در تلاش باشند تا بتوانند با کشت این محصول در حجم بالا سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

با وجود اینکه در تمام نقاط ایران عناب کشت می‌شود اما کیفیت به عمل آمده در تمام نقاط یکسان نمی باشد و با توجه به این که سازگاری درخت عناب با آب و هوای گرم و خشک بهتر است این موضوع سبب شده است در مناطق گرم و خشک کشور شاهد به عمل آمده عناب های باکیفیت تری باشیم.

استان خراسان جنوبی با دارا بودن این گونه آب و هوا به مهد تولید عناب در کشور تبدیل شده است و سالانه بیش از هفت هزار تن عناب در این منطقه از کشور برداشته شده و راهی بازارهای مختلف ایران و حتی جهان می شود.تولید کنندگان عناب

قیمت هر کیلو عناب صادراتی

برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی در محصول عناب اندازه و سایز محصول بسیار مهم می باشد یعنی اینکه بین عناب ریز با عناب درشت تفاوت قیمتی بسیار زیادی وجود دارد و لذا همیشه کشاورزان در تلاش هستند تا بتوانند با آبیاری و کوددهی مناسب عناب به عمل آمده را در درشت ترین حالت ممکن قرار دهند.

علاوه بر اندازه کیفیت و میزان چروک عناب بسیار حائز اهمیت است یعنی که اگر عناب درشت هم باشد ولی چروک زیادی نداشته باشد باز هم جز عناب های ارزان قیمت خواهد بود چراکه چروک از اندازه مهمتر است.

به عنابی که دارای کیفیت بالایی باشد یعنی هم اندازه درشتی داشته باشد و هم چروک کمی داشته باشد معمولاً عناب صادراتی گفته می‌شود و یا همان عناب درجه یک صادراتی که دارای قیمت بیشتری نیز نسبت به سایر عناب ها است.

قیمت هر کیلو عناب صادراتی در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار تومان می باشد که با توجه به سایز و کیفیت عناب این قیمت متغیر می‌باشد و تا حدود ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومان نیز ادامه دار است.تولید کنندگان عناب

خرید عمده عناب از تولید کننده

برای خرید عمده هر محصولی بهتر است به صورت مستقیم به سراغ تولید کننده آن محصول رفته و خرید خود را انجام دهیم چراکه خرید بدون واسطه باعث خواهد شد که آن را با قیمت ارزانتری خریداری کنیم و در نتیجه در فروش آن سود بیشتری خواهیم برد.

با توجه به اینکه متوجه شدید تولید کنندگان اصلی عناب در ایران کشاورزان و باغداران استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند هستند لذا برای خرید عمده عناب باید از این منطقه از کشور اقدام کنید.

برای ثبت سفارش عمده عناب می‌توان به صورت حضوری بازار بیرجند مراجعه کرده و یا اینکه به راحتی از طریق سایت های اینترنتی با فروشنده های عمده عناب ارتباط برقرار کرده و خرید خود را انجام داد.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما