مرکز تولید و فروش عناب در ایران

مرکز تولید و فروش عناب در ایران استان خراسان جنوبی است و دلیل این موضوع و ادعا هم این است که در این منطقه از کشور بیش از ۹۸ درصد عناب ایران تولید می‌شود و لذا اصلی ترین محل برای تولید و فروش نمونه های مختلف عناب تازه و خشک در کشور استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند که به عنوان مرکز این استان قرار دارد است. عناب که خواص دارویی و درمانی بسیار بالایی دارد برای تمام افراد حائز اهمیت است و بسیاری از افرادی که به خواص بالای این محصول پی بردن آن را در برنامه غذایی خود قرار داده اند.مرکز تولید عناب

مرکز تولید عناب ایران

عناب در ایران و حتی در دنیا به عنوان یک میوه دارویی شناخته می‌شود که برای درمان بیماری های مختلف و بهره مند شدن از خواص دارویی اش مورد استفاده قرار می گیرد و لذا با توجه به این موضوع و دارا بودن خواص بی‌شماری که این محصول دارد باعث شده است که افراد مختلف تمایل به مصرف آن داشته باشند.

عناب در جای جای ایران قابلیت کشت دارد یعنی اینکه در استان های مختلفی از ایران شاهد کشت عناب هستیم به عنوان مثال استان هایی از قبیل مازندران اصفهان آذربایجان لرستان خراسان جنوبی و رضوی و غیره از جمله استان‌ هایی هستند که در آن ها عناب کشت می شود.

با توجه به اینکه آب و هوای تمام نقاط کشور یکسان نیست و هر منطقه دارای آب و هوای خاص خودش است این موضوع باعث شده است که کیفیت عناب های به عمل آمده در نقاط مختلف ایران یکسان نباشد.

جالب است بدانید سازگاری درخت عناب با آب و هوای گرم و خشک بسیار بهتر از سایر آب و هوا ها می باشد و این موضوع سبب شده است که کاشت درخت عناب در آب و هوای گرم و خشک مقرون به صرفه تر باشد یعنی اینکه عناب های به عمل آمده دارای کیفیت بهتر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد بود.

با توجه به این موضوع در استان هایی که آب و هوای گرم و خشک دارند می‌توان عناب را به خوبی برداشت کرد و استان خراسان جنوبی از جمله این استان‌ها است که باغات بسیار زیادی برای عناب در آن وجود دارد.

استان خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از ۷ هزار تن عناب اصلی ترین تولید کننده عناب در ایران به شمار می رود و به نوعی مرکز تولید و فروش عناب ایران استان خراسان جنوبی است.مرکز تولید عناب

محل فروش کلی عناب در کشور

خرید و فروش عناب با شروع فصل برداشت این محصول استارت می خورد و با توجه به اینکه فصل برداشت عناب تازه در تابستان و اوایل مرداد ماه است این موضوع سبب شده است که خرید و فروش عناب به صورت تازه خوری در تابستان یعنی ماه مرداد و حدود ۱۰ روز تا ۱۵ روز از شهریور ماه ادامه داشته باشد.

برداشت عناب خشک از اوایل پاییز یعنی مهرماه شروع می شود نمونه های مختلف عناب خشک را می‌توان در این فصل از سال خریداری کرد و با توجه به اینکه ماندگاری عناب خشک حدود یک سال است این موضوع سبب می‌شود که بتوان به راحتی عناب های خریداری شده را تا یک سال نگهداری کرده و مورد مصرف قرار داد.

محل فروش کلی عناب در کشور استان خراسان جنوبی و به خصوص بازار عمده فروشی عناب بیرجند می باشد چراکه بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی دارای باغات بسیار زیادی برای عناب است و در واقع عناب هایی که به سراسر کشور ارسال می شود از طریق بیرجند انجام میشود.مرکز تولید عناب

قیمت هر کیلو عناب در مهد تولید آن

طبیعتاً قیمت هر محصولی در مهد تولیدش ارزانتر نسبت به سایر نقاط می باشد و این موضوع برای عناب نیز کاملاً صادق است یعنی اینکه قیمت هر کیلو عناب در مهد تولید آن که استان خراسان جنوبی باشد چیزی در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان تر از سایر استان های ایران می باشد و در مقایسه با استان هایی همچون تهران اصفهان و غیره شاید چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شاهد تفاوت قیمتی باشیم.

قیمت نمونه های مختلف عناب را با توجه به کیفیت و همچنین سایزی که دارد می توان مورد بررسی قرار داد و از آنجایی که تنوع کیفیت عناب بسیار بالا است این موضوع سبب شده است که تنوع قیمتی آن نیز بسیار بالا باشد و لذا لازم است تا به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان قیمت دقیق آن را مشخص کرد.

قیمت هر کیلو عناب تازه در استان خراسان جنوبی در در حال حاضر چیزی در حدود ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان و برای عناب های خشک چیزی در حدود ده تا دوازده هزار تومان تا صد هزار تومان میباشد و حتی عناب های دستچین ممتاز قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار تومان دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما