آموزش طرز تهیه حبه عناب با طعم های مختلف

آموزش طرز تهیه حبه عناب با طعم های مختلف در این سایت به صورت کاملا رایگان ارائه شده است که شما با مطالعه کامل این مقاله خواهید توانست به راحتی این محصول را در منزل تولید کنید. روش های تولید حبه عناب بسیار متفاوت می باشد و هر تولید کننده روش خاص خودش را دارد که ما در این مقاله تصمیم داریم به طور کلی به مراحل تولید آن اشاره کنیم.تهیه حبه عناب

آشنایی بیشتر با حبه عناب

چند سالی شده است که از اولین زمان تولید حبه عناب در ایران گذشته است به طوری که برای نخستین بار این محصول توسط شرکت عناب سازان شاینا شرق و با مدیر عاملی آقای محمد افسری تولید شد که در حال حاضر کارخانه شاینا در استان خراسان جنوبی مشغول به فعالیت می‌باشد و این محصول را در طعم ها و قالب های مختلف تولید می کند.

عناب حبه ای یک محصول کاملا ارگانیک است یعنی در تولیدش هیچگونه مواد نگهدارنده و افزودنی استفاده نمی‌شود و این موضوع سبب شده است تا افراد مختلف بتوانند برای درمان بیماری های خود از جمله دیابت از این محصول استفاده کنند.

امروزه حبه عناب علاوه بر اینکه در قالب حبه ای شکل تولید می‌شود در قالب های مختلفی مانند قالب گل صدف قلب و غیره نیز در حال تولید است که این موضوع بین مصرف‌ کنندگان آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

  • بیشتر بخوانید:حبه عناب خانگی

به طور کلی تولید حبه عناب در خراسان جنوبی باعث شده است که ارزش افزوده عناب های ریز بسیار افزایش یابد چرا که در تولید حبه عناب از عناب هایی که سایز ریز دارند ولی سالم هستند استفاده می‌شود که در این حالت باعث می شود قیمت تمام شده این محصول ارزان‌تر از حالتی باشد که از عناب های درشت بخواهد استفاده شود.تهیه حبه عناب

حبه عناب طعم دار چیست؟

با توجه به اینکه ذائقه افراد مختلف متفاوت است و هر فرد ذائقه خاص خودش را دارد این موضوع سبب شده است تا تولید کننده های حبه عناب در صدد این بر بیایند تا حبه عناب را با طعم های مختلف تولید کنند تا این موضوع سبب شود که همه افراد بتوانند این محصول را با توجه به ذائقه خود مورد استفاده قرار دهند و از خواص منحصر به فرد آن بهره‌مند شوند.

منظور از حبه عناب طعم دار این نیست که در تولید این محصول از اسانس و طعم دهنده استفاده شود بلکه ترکیب پودر عناب و پودر میوه های مختلف باعث این اتفاق می‌شود به عنوان مثال حبه عناب با طعم سنجد بدین صورت تولید می‌شود که پودر عناب با پودر میوه سنجد ترکیب شده و این محصول طی فرآیندی خاص تولید می‌شود.

با توجه به این موضوع به راحتی می‌توانید حبه عناب طعم‌ دار را نیز مورد استفاده قرار دهید و از خواص همزمان دو محصول بهره مند شوید به عنوان مثال با مصرف حبه عناب با طعم خرما هم از خواص عناب بهره مند خواهید شد و هم از خواص میوه خرما استفاده خواهید کرد.تهیه حبه عناب

طرز تهیه حبه عناب

برای تهیه حبه عناب کافی است چند مرحله را با دقت انجام دهید و خواهید توانست با استفاده از این مراحل این محصول بسیار منحصر به فرد را حتی در منزل نیز تولید کنید.

اولین گام در تولید حبه عناب این است که عناب مورد نظر خود را تهیه کنید که این عناب باید ابتدا سالم باشد و کاملا خشک شده باشد چرا که اگر خشک نباشد در مرحله بعدی که بخواهیم آن را پودر کنیم امکان پذیر نخواهد بود.

عنابی که استفاده میکنید بهتر از عناب های ریز ولی سالم باشد چرا که قیمت عناب ریز ارزانتر است و در نتیجه قیمت تمام شده حبه عناب ارزان تر خواهد بود و خواهید توانست در بازار رقابت کنید.

بعد از انتخاب عناب مورد نظر ابتدا باید آن را مورد شستشو قرار دهید تا گرد و خاک آن گرفته شود و بعد به وسیله دستگاه خشک کن آن را کاملاً خشک کنید و یا آن را در محیط بهداشتی قرار دهید تا به مرور خشک شود.

بعد از این مرحله باید شما عناب را به هر طریقی که شده است پودر کنید که بهترین گزینه استفاده از دستگاه های آسیاب صنعتی می باشد که به وسیله آن ها خواهید توانست آن را به طور کامل آسیاب کنید.

  • بیشتر بخوانید:عناب ارگانیک

بعد از اینکه عناب آسیاب شد، پودر عناب را باید الک کنید که از الک های مخصوص و حتی می‌توانید از الک های آردی نیز استفاده کنید و آن را الک کنید تا درشتی های موجود در پودر حاصل یعنی تکه‌ های هسته عناب جدا شود این کار باید انقدر انجام شود تا کوچکترین هسته ای در پودرش باقی نماند زیرا وجود دانه های ریز هسته باعث آسیب به دندان ها میشود پس مهم است که با دقت الک شود.

در ادامه پودر به دست آمده را در قالب های مخصوص برای تولید حبه عناب بریزید و این قالب‌ها را در شرایط رطوبتی و دمایی مشخصی قرار دهید که این مرحله با آزمون و خطا به دست می‌آید و نمی‌توانیم دقیق بیان کنیم که به چه صورت است.

در ادامه ویدئویی از مراحل کامل تولید حبه عناب آورده شده است شما می توانید این ویدئو را مشاهده بفرمایید و بر اساس آن نیز اقدام به تولید حبه عناب کنید.

فروش حبه عناب به قیمت تولید

از جمله تولید کننده های حبه عناب در استان خراسان جنوبی شرکت آرامیس می باشد که این محصول را به دو صورت فله و بسته‌بندی تولید کرده و در بازار عرضه می‌کند.

شما عزیزان برای خرید کیلویی و عمده حبه عناب می توانید این محصول را از طریق ارتباط با کارشناسان فروش ما با قیمت تولید خریداری کنید.

لازم به ذکر است فروشنده و تولید کننده های زیادی برای عناب حبه ای یا همان قند رژیمی در استان خراسان جنوبی و به ویژه شهر بیرجند وجود دارند اما اینکه آیا کیفیت حبه عناب تولید شده توسط همه تولید کننده ها یکسان است یا خیر را باید با نمونه گرفتن از این فروشنده ها امتحان کنید و یقیناً کیفیت همه تولید کننده ها یکی نخواهد بود چرا که از عناب هایی باکیفیت متفاوت در تولیدش استفاده می‌شود.

44

    • سلام وقت بخیر
      ایا مزه حبه عناب مثل عناب شیرین و خوشمزه است یا مزه اش فرق دارد
      در ضمن قیمت عمده عناب سالم و حبه عناب چقدر است
      ممنون می شوم جواب دهید پ

      • سلام و درود به شما دوست عزیز
        بله حبه عناب همون عناب هست بدون هیچ افزودنی ای و همان طعم شیرین را دارد
        برای اطلاع ازقیمت با همکارانمون در بخش فروش ارتباط بگیرید
        09156883395

  1. حبه عناب را می تواند در اب جوش چای یا انواع دم نوش ها حل نمود و با توجه به طعم های مختلف ان برای همه سلایق کورد پسند است

    • من اولین بار است بااین سایت آشنا شدم عالی بود …من عاشق درست کردن خشکبارم البته برای خودم درمنزل …لطفا راهنمایی بفرمایید تا بتونم حبه سنجد وعناب هم درست کنم چون پودرش رو درمنزل دارم ولی نمیدونم چطور باید استفاده بشه 🙏

  2. با سلام و خسته نباشید
    از این مطلب استفاده کردم و خیلی مفید بود . ممنون از آموزش های خوبی که در سایت قرار می‌دهید تا خوانندگان سایت بتوانند از آن استفاده کنند.

  3. حبه های عناب برای دمنوش ها فوق العاده اند. ممنون از شما بخاطر محصولات با کیفیتتون.

  4. سلام ممنونم از سایت خوبتون از خریدی که از مجموعه شما داشتم خیلی راضیم خیلی باکیفیت و عالی بود

  5. مرسی از آموزش های خوبی که گذاشتین، من از عناب برای تهیه دمنوش هم استفاده می کنم و عناب هایی که از سایت شما خریدم خیلی باکیفیت بودنو مناسب دمنوش بودن

  6. سلام. وقتتون بخیر. من تا الان از این مجموعه عناب میخریدم ولی الان مشتاق شدم که حتماً از حبه های عناب طعم دار هم خرید کنم.

  7. آموزش خوبی روی سایت گذاشتید و من استفاده کردم و اینکه امکان خرید به صورت حجم پایین هم هست؟

    • بسیار کار جالبی است دوست داشتم درمنزل تهیه کنم چون پودر سنجد وعناب دارم البته برای خودم وهمسرم چون سن ما بالاست نیاز به این محصول داریم ….لطفا اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید 🙏

  8. حبه عناب چه مزهای دارد آیا مزه خود عناب سالم است
    واگر بخواهیم عمده بخریم کیلویی چند حساب می کنید
    ممنون از شم

  9. سلام من حبه عناب درست میکنم اما بعضی مواقع نرم میشه برای اینکه نرم نشه چکار کنم تو فر درست میکنم

  10. سلام خدمت شما
    بسیار عالی هست
    من قبلا گرفتم خیلی خوب بود
    میخواستم سفارش عمده بدم چون مغازه دار هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

  11. سلام عناب با هسته پودر بشه؟وآیا فقط عناب تنها رو قالب میزنین یا کمی آب مخلوط میکنین؟؟

  12. سلام وادب برای تهیه حبه عناب مواود نگهدارنده اضافه میشود یا خیر

  13. سلام. یکی ازدوستان. برامون. سوغات. آورد. من اولین بار. بود. ک حبه. عناب.
    میخوردم. خوشمان. آمد😀😀😀😀😀

  14. سلام واقعا جهت ارزش افزوده عناب طرح جالبی هست لطفا دستگاهای مورد نیاز رامعرفی نمایید

    • سلام وقتتون بخیر بله به خاطر ارگانیک بودن این محصول برای همه افراد امکان استفاده وجود دارد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما