فروش عمده عناب بیرجند

فروش عمده عناب بیرجند برای مصارف مختلفی از جمله دارویی و آجیلی انجام می شود. بیشترین خریداران عمده عناب شرکت های عرضه کننده آن در بازار های جهانی می باشند که با خرید عمده عناب از کشاورزان آن را بدون واسطه در بازار های داخلی و صادراتی عرضه می کنند.
در این مقاله سعی داریم به صورت اختصاصی به فروش عمده عناب بیرجند بپردازیم لذا با ما همراه باشید.فروش عمده عناب بیرجند

در ابتدا با عناب بیرجند بیشتر آشنا می شویم.

عناب بیرجند (Jujube Birjand)

عناب به همراه زرشک و زعفران یکی از محصولات کشاورزی بی نظیر کشور ما می باشد که به صورت عمده در خراسان جنوبی کشت می شود.

شرایط آب و هوایی خاص این استان باعث شده است کشاورزان خراسانی از دیر باز رو به کشت این میوه خوش مزه بیاورند.

درخت عناب در شرایط آب و هوایی سخت و همچنین خاک شور و آب کم توانایی رشد و ترقی دارد. درخت عناب دو تا سه سال بعد از کاشت بسته به شرایط آبیاری ای که دارد شروع به ثمر دهی می کند و بیشترین میزان ثمر دهی آن از سال 15 تا 20 می باشد.

عناب عمدتا به دو صورت تازه و خشک مصرف می شود اما به دلیل ماندگاری بالای عناب خشک این نوع عناب طرفداران بیشتری دارد. عناب در حالت خشک شده چروکیده می شود و همچنین نسبت به حالت تازه کاهش وزن دارد. اندازه میوه عناب در حدود دو تا سه سانتی متر است که هر چقدر بزرگ تر باشد دارای قیمت بیشتری خواهد بود.فروش عمده عناب بیرجند

مراکز فروش عمده عناب

در ایران و بخصوص شهر های مشهد و بیرجند مراکز فروش عناب زیادی وجود دارند. این مراکز عمدتا عناب را به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری می کنند و با قیمت های مناسبی در بازار عرضه می کنند.

بهترین مکان برای خرید عمده عناب همین مراکز می باشند که با فروش عمده عناب بیرجند گام بزرگی در عرضه این محصول برداشته اند.
همچنین این مراکز مکان مناسبی برای اطلاع از قیمت روز عناب می باشند.

نحوه عرضه و روش های فروش عناب

عناب به دو صورت بسته بندی و فله ای در بازار عرضه می شود.
هر کدام از این روش ها طرفداران خاص خود را دارد. ولی عمدتا عناب فله ای فروش بیشتری دارد. چرا که هزینه های مربوط به بسته بندی را ندارد و در نتیجه قیمتش کاهش می یابد.

همچنین در فروش فله ای به دلیل اینکه می توان عناب را لمس کرد و حتی تست کرد باعث شده است تا عرضه این نوع عناب بیشتر از حالت بسته بندی انجام شود.

فروش عناب هم به دو روش انجام می شود:

  1. مراجعه حضوری به مراکز فروش عناب از جمله عطاری ها و خشکبار فروشی ها
  2. خرید اینترنتی عناب که در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته است

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که در خبر های متعدد به آن پرداخته ایم.فروش عمده عناب بیرجند

قیمت عناب بیرجند

عناب بیرجند به دلیل درجات کیفی مختلف از درجات قیمتی متفاوتی هم برخوردار است. اما به صورت کلی به دلیل برداشت زیاد عناب در بیرجند می توان عناب را با قیمت های پایین تری در این شهر خریداری کرد.

قیمت هر کیلو عناب خشک در بیرجند از 6 هزار تومان تا 38 هزار تومان متغییر است.
عناب های ریز بیشتر جنبه دارویی و دمنوشی دارد و قیمت آن هم کمتر است. برای اطلاع از قیمت روز عناب خشک با ما در ارتباط باشید.

برداشت عناب در بیرجند

در خراسان جنوبی و در شهر های بیرجند، قاینات و… معمولا از اوایل مرداد ماه عناب به صورت تازه خوری شروع به برداشت می شود و تا اوایل شهریور به صورت تازه برداشت می شود. بعد از آن عناب ها شروع شروع به چروکیده شدن می کند و در اوایل مهر ماه تا اواخر آن عناب خشک در سطح استان خراسان جنوبی برداشت می شود.

برداشت عناب عمدتا به روش های سنتی انجام می شود. بدین صورت که با ضربه زدن به وسیله یک چوب بلند به شاخه های درخت عناب باعث ریخت عناب بر روی زمین می شود.فروش عمده عناب بیرجند

فروش عمده عناب بیرجند

فروش عمده عناب بیرجند با قیمت ارزانی صورت می گیرد چرا که حجم فروش بالا می باشد. لذا برای کسانی که به کار های بسته بندی و خورده فروشی علاقه دارند توصیه می شود با خرید عمده عناب بیرجند و بسته بندی آن از سود بالایی برخوردار شوند.

خرید و فروش عمده عناب بیرجند اکثرا توسط شرکت های صادراتی انجام می شود. در فروش عمده عناب بیرجند کمتر از عناب بسته بندی استفاده می شود و اکثرا به صورت فله ای و در داخل کیسه های 30 تا 40 کیلویی قرار داده می شود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما