قیمت عناب در سال 1402 + خرید از بیرجند

قیمت عناب در سال 1402 دستخوش تغییرات زیادی نسبت به سال قبل بود که در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با قیمت این محصول در سال جدید توضیحاتی را ارائه بدهیم لذا تا پایان با ما همراه باشید.

عناب در سالی که گذشت:

 

همانطور که میدانید عناب از خواص بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به بیماری همه گیر کرونا در سالهای اخیر بیشتر از قبل مورد توجه همگان علی الخصوص محققان و پژوهشگران حوزه سلامت قرار گرفت و به این نکته پی بردن که در بهبود بیماری کرونا که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد موثر است و میتواند روند بهبود را سرعت بخشد و اخیرا هم شربتی تحت عنوان شربت عناب که برای مبتلایان کرونا تهیه و تدارک دیده شده است.

برای تهیه این شربت مقداری عناب خشک را بشورید و در آب بجوشانید تا پخته شود سپس عناب را له و مایع حاصل را صاف کنید و بعد کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید و سپس در موقع نیاز مقداری از اینشربت را در یک لیوان اب سرد حل و مصرف کنید .این شربت تمام خواص عناب را دارد و در درمان سرفه موثر است.

سال های اخیر نسبت به سال های گذشته در عناب افزایش قیمتی چشمگیر داشتیم و بخشی از این برمیگردد به آگاهی جامعه از خواص بی نظیری عناب و همچنین به دلیل افزایش صادرات و استفاده از عناب در برخی از داروها درجهت کاهش عوارض کرونا و بهبودی سریعتر فرد.عناب در سالی که گذشت:

قیمت عناب در سال 1401 چگونه بود؟

عناب با توجه به کیفیت و میزان درشت و ریز بودن و میزان چروک و صافی اش قیمت گذاری میشود که معمولا از مدل داروئی و ریز شروع می شود تا مدل درشت و صادراتی که در سال 1401 عناب از 15تومن شروع میشد تا حدودا 180الی 200تومن با توجه به کیفیت عناب.

قیمت عناب در سال گذشته نسبت به سالهای قبل تر مقداری با افزایش قیمت مواجه بود که احتمال میرود این افزایش قیمت با توجه به میزان صادرات و استفاده مردم از عناب به شیوه های آجیلی و دارویی و دمنوشی و شربتی و با توجه به تاثیر این محصول در موارد پوست و مو و پاکسازی کبد و تسویه خون و کنترل فشار خون و قند خون و … جایگاه بسیار خوبی در بین مردم قرار دارد.

و این یک موضوع طبیعی است که در یک جامعه هر چقدر تقاضا از عرضه بیشتر باشد قیمت آن نیز دستخوش تغییرات و افزایش  میشود و باتوجه به موضوع افزایش صادرات و شناخته شدن این محصول پرخاصیت و همچنین تبدیل آن به فرآورده های ارگانیک باعث پر طرفدار شدن این محصول و مشتقات آن ده است.قیمت عناب در سال 1401 چگونه بود؟

عناب در سال 1402

عناب سال 1402 از مرداد ماه تا اواسط شهریور ماه به صورت تازه خوری به بازار می آید و از آنجایی که عناب تازه ترد و خوش طعم و خوش خور میباشد کسایی که حتی یکبار از این میوه تابستانی خوشمزه خورده باشند هر سال برای تهییه آن اقدام میکنند و جالب است بدانید هنوز خیلی ها از مردم کشور ما عناب را نچشیده اند و حتی نمیدانند چه طعم خاص و متاوتی دارد و گاها آن را با سنجد وفندق اشتباه میگیرن اما خوشبختانه امروزه نسبت به گذشته خیلی ها این میوه ماندگار را شناخته اند.

قیمت عناب در سال 1402

قیمت عناب در سال 1402 چقدر است؟ قیمت عناب در سال 1402 چقدر دستخوش تغییرات خواهد شد؟ بهترین زمان برای خرید عناب سال جدید چه زمانی خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

همانطور که پیش تر راجع به این مسئله صحبت کردیم و بیان شد تعیین کننده قیمت عناب میزان درشت بودن،میزان چروک و صافی عناب ،حجمی که شما میخواید خریداری کنید،میزان درشتی و ریزی عناب و …که در سال آینده با توجه به مسائل کشور و روند صادراتی این میوه احتمال افزایش قیمت میرود.مرکز تولید عناب

عناب 1402 از بیرجند

چرا بهتر است که عناب را از بیرجند تهیه کنیم؟ آیا عناب در مناطقی غیر از بیرجند هم کشت میشود؟ آیا طعم عناب بیرجند با سایر مناطق متفاوت است؟

برای پاسخ به این سئوالات ابتدا باید به این امر مهم اشاره کنیم که خراسان جنوبی مهد تولید عناب کشور است و عناب با نام بیرجند و خراسان شناخته میشود، حجم عمده این عناب در بیرجند و روستاهای اطراف آن و همچنین شهرستان زیرکوه و روستاهای اطرافش مثل شاهرخت، استند، آبیز، فندخت و … که با توجه به اینکه درختان دراین مناطق از آب قنات سیراب میشوند عناب شیرین تر و خوش طعم تری دارد نسبت به بقیه مناطق و همچنین میزان باردهی درختان عناب در این مناطق نسبت به بقیه جاها بیشتر است زیرا عناب با این آب و هوا سازگارتراست و در بقیه مناطق با توجه به شرایط جوی و آب و هوا و خاک و میزان تابش نور و ….حتی روی شکل عناب هم تاثیرگذار است.عناب خشک عمده

خرید عناب تازه و خشک از بیرجند

عناب تازه هم تمام خواص عناب خشک را دارد با این تفاوت که خوردنش بری افرادی که دندان درد هستن و یا خیلی امکان خوردن خوراکی های چسبنده را ندارند جذاب تر و دلچسب تر است ،عناب هم مثل هر میوه تازه دیگری اگر در محیط مناسبی نگهداری نشود دچار له شدگی و خرابی میشود و کلا هم عناب تازه را بیشتر از چند روز نمیشود نگهداری کرد ولی برای عزیزانی که در فصل عناب تازه امکان دسترسی به آن را ندارند مگر اینکه فریز شود و بتوان برای مدت طولانی تری از آن استفاده کرد.خرید عناب تازه و خشک از بیرجند

عناب تازه در اقسا نقاط کشور مشتری های خاص و پروپا قرصش را  دارد که قابل توجه این دوستان باید اشاره کنم که برااینکه تجربه مجدد طعم ترد و شیرین عناب تازه را از دست ندهند از اواخر تیر تا اواسط مرداد پیگیر برای خرید عناب تازه باشند چون از این زمان به بعد کم کم عناب به سمت خشک شدن میرود و به سختی میشود عناب تازه سمت بیرجند و زیرکوه را پیدا کرد.

12

  1. با سلام و وقت بخیر قیمت عناب چقدر است و امکان ارسال به اهواز را دارید و همچنین حداقل وزن سفارش چقدر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما